Liekninantis diržas tik 15 Lt !
dietuklubas
Iki vasaros liko...

Dieta,mažinanti cholesterolio koncentraciją kraujyje

Bendrosios taisyklės :
Svarbu valgyti įvairų maistą, dažniau augalinius produktus nei gyvulinius.

Būtina mažiau vartoti riebaus maisto, gyvulinius riebalus pakeisti augaliniais. Vietoje riebesnės geriau valgyti liesą mėsą, ankštines daržoves ir žuvį. Riebius pieno produktus būtina pakeisti liesais.
Kelis kartus per dieną rekomenduojama valgyti grūdų produktų (duonos, kruopų), bulvių, vaisių, daržovių (ypač šviežių).

Būtina suvalgyti tiek maisto, kad kūno svoris būtų normalus (kūno masės indeksas 18,5-24,9), t.y. su maistu gautos energijos kiekis turėtų būti lygus išeikvotos energijos kiekiui.

Jeigu nustatoma padidėjusi cholesterolio koncentracija kraujyje, pirmiausia reikia keisti mitybą. Čia pateikiame keletą patarimų, kaip sumažinti riebalų, sočiųjų riebalų ir “blogojo”cholesterolio kiekį maiste.

Mėsa:

  • Valgyti liesą mėsą; ruošiant mėsą virti ar kepti, nupjaustyti matomus riebalus;
  • Vištieną ir kalakutieną valgyti be odos; rečiau vartoti žąsieną ir antieną;
  • Vietoje mėsos dažniau valgyti žuvies (bent kelis kartus per savaitę), ankštinių daržovių (pupelių, žirnių, sojos produktų);
  • Rečiau valgyti virtų bei rūkytų dešrų, nes jos labai riebios.

Pienas:

  • Rekomenduojama gerti liesą pieną, kefyrą, rūgpienį (1-1,5 proc. riebumo);
  • Kasdien valgyti liesą varškę arba varškės sūrį;
  • Vengti riebių fermentinių sūrių.

Riebalai:

  • Maistui vartoti aliejų, o ne taukus ar sviestą (virti ir kepti geriau tinka rapsų ar alyvuogių aliejus); salotas galima gaminti ir su saulėgrąžų bei sėmenų aliejumi;
  • Margariną ant sumuštinių tepti kuo ploniau (rekomenduojamas 40-60 proc. margarino riebumas);
  • Užpilus salotoms dažniau gaminti su citrinos sultimis bei aliejumi, ir rečiau – su majonezu ar grietine;
  • Dažniau valgyti virtą arba troškintą maistą, kuo rečiau – keptą;
  • Kepant ar troškinant maistą, vartoti kuo mažiau riebalų (sumažinti riebalų koncentraciją patiekale padės indai su teflonine danga, griliai);
  • Vengti bulvių traškučių;
  • Nugriebti riebalus nuo sriubų ir sultinių;
  • Atminkite, kad kepimui netinka kartą jau kaitintas aliejus!

Konditerijos gaminiai:

  • Ruošiant kepinius namuose, daugelyje kulinarinių receptų galima perpus sumažinti riebalų kiekį, vietoje grietinės naudojant kefyrą, o vietoje grietinėlės – 3,2 proc. riebumo pieną;
  • Rečiau valgyti pyragaičių, sausainių, bandelių bei kitų kepinių, kurių sudėtyje yra daug riebalų.

Jei mažiau vartojama riebių gyvulinių produktų, tai su maistu mažiau suvartojama ir cholesterolio. Rekomenduojama saikingai vartoti kiaušinio trynius (iki 4 per savaitę); taip pat rečiau valgyti patiekalus iš galvijų kepenų bei inkstų.